جایزه                                جایزه 

سلام.امروز قطعه ای برای شما گذاشتم.که امیدارم خوشتون بیاد.چون خیلی ها بهم گفتن مشتی اراجیف بیشتر نیست،تصمیم گرفتن برای تفسیر آن جایزه تعیین کنم.پس به بهترین تفسیر که تا آخر خرداد در قسمت نظرات به دست من برسه یک کارت شارژ 5000 تومانی جایزه داده خواهد شد.ایمیل فراموش نشود.


بشر حق دارد زنده بماند.
او حق دارد زندگی کند.
حق دارد سخنی بگوید که به آن باور ندارد!
و عقایدی داشته باشد که حقیقت ندارند!
حق دارد کار هایی بکند که آن ها را درست نمی داند!
و حق دارد بی خدا بودن را تجربه کند!
و حتی خدا بودن را!!!
و به راستی حق یعنی چه؟
کدامین حق آدمی را شایسته است؟
آیا حق انسان به جز آواز غضبناک زمین است؟!
یا خروش آهنگین دریاها؟!
و شاید هم چکاچک بی وقفه ی فولاد؟!
نمی دانم ... به ریش مرلین قسم ... نمی دانم!!!
کاش هیتلر زنده بود.
تا آرماگدون را به چشم می دید.
گالیور!به دنیای ما باز نگرد!
هنوز زمان ظهور نرسیده است!
ما هنوز حق داریم بد باشیم.
ننگ بر ما!
ننگ بر حقوق مان!

دخو                                    



تاريخ : دو شنبه 1 خرداد 1391برچسب:حقوق بشر,جنگ,ننگ,آزادی, | 17:54 | نویسنده : دخو |
 
در پی طرح برخی اظهارنظرها در برنامه «هفت»، 21 رسانه ارزشی در نامه ای به ضرغامی ضمن انتقاد از گفتمان حاکم بر این برنامه، از اعلام آمادگی «وحید جلیلی» و «مجید شاه‌حسینی» برای نقد آن خبر دادند.

+راستی چطور به گوشتان نمی‌رسانند که در همین برنامه‌ی «هفت» و در ویژه برنامه‌ی سینمای دفاع مقدس، سوال سرتاپا غلط «چرا سینمای دفاع مقدس دیگر مخاطب ندارد؟» سر داده می‌شود و جالب آنکه وقتی «اخراجی‌ها»، «عقاب‌ها» و «کانی‌مانگا» را برایشان مثال می‌زنی، می‌گویند این پرفروش‌ها که دفاع مقدس نبودند! فیلم‌هایی بودند با مایه‌های انتقادی و قهرمان پروری! اصلاً چرا مجری برنامه‌ی «هفت» این همه در باب ناکام بودن سینمای دفاع مقدس اصرار دارد؟

+آقای ضرغامی! حقیقت آن است که جریان ارزشی منتقد به سینما در پاسخ اظهارات آقای جیرانی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این جریان برای گفتمان «آرمان شما با واقعیت جامعه متفاوت است» جواب دارد. برای سوال «سینمای ایران چرا مخاطب ندارد؟» پاسخ‌گوست. برای نظریه‌ی غلط «مشکل این سینما ممیزی است» مثال‌های نقض زیادی در آستین دارد… اما مسئله اینجاست که آیا مجالی عادلانه برای پاسخ‌گویی ما در برنامه‌ی «هفت» در حضور نماینده‌ی جریان‌های دیگر فراهم می‌شود؟

 

متن کامل را در "پایگاه مطالبه آرمانهای انقلاب از صدا و سیما" ببینید . . .



تاريخ : سه شنبه 19 ارديبهشت 1391برچسب:ضرغامی,هفت,رسانه ی ارزشی, | 15:3 | نویسنده : دخو |

زیر سوال بردن ضروریات دین مثل حکم قصاص یعنی ارتداد. این چیزی است که از حکم ارتداد نهضت ملی وقتی در اعلامیه ای قصاص را عملی غیر انسانی مینامند توسط امام خمینی  برداشت میشود.

با این وصف اگر کسی با همین مضمون فیلم بسازد بنظر شما برخورد ممیزی وزارت ارشاد و صدا و سیما با این فیلم چگونه است؟

فیلم ” انتهای خیابان هشتم” فیلمی است که  قصاص را عملی غیر انسانی معرفی میکند. روند فیلم بگونه ای است که شما را به ترحم وادارد و نهایتا برداشتی اینچنین در ذهن شما ایجاد کند. در این فیلم بیننده خود فروشی، خود سوزی و رابطه با زن دیگری هم امری عادی و حتی شایسته نشان داده شده است.

ماجرا وقتی جالب میشود که ممیزی ارشاد ابتدا بدون رد کلیات فیلم قسمتهایی از آن را سانسور میکند. سپس با چانه زنی بیشتر قسمت سانسور شده بر میگردد. و سر انجام آن قسمت سانسور شده در صدا و سیما به نمایش در می آید…

ادامه ی مطلب را بخوانید . . .

 

 



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 11 ارديبهشت 1391برچسب:صدا و سیما,ممیزی,ارشاد,انتهای خیابان هشتم, | 19:59 | نویسنده : دخو |

سلام دوستان

امروز می خوام یکی از شاهکار های خودم رو که در نتیجه ی آشنایی با فلسفه ی دادائیسم آفریدم بهتون نشون بدم.

گرچه وزن کلماتم اندک است ولی ...

پیشنهاد می کنم حتما این کار را امتحان کنید.برای این کار به یک قطعه روزنامه،یک قیچی و یک ذهن خالی از الگو های ادبی احتیاج دارید.

برای اندازه ی بزرگتر اینجا کلیک کنید.



تاريخ : پنج شنبه 7 ارديبهشت 1391برچسب:دادائیسم,ادبیات,روزنامه,پوچ گرایی, | 17:19 | نویسنده : دخو |
هیچ دقت کردید شعار "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" همیشه گوشه ی تلویزیونه ولی موقع تبلیغ بازرگانی برش میدارن!!


خوب طفلی ها چیکار کنن؟ هم سامسونگو تبلیغ کنن هم شعارو بنویسن؟ نمیشه که!



تاريخ : چهار شنبه 9 فروردين 1391برچسب:, | 17:57 | نویسنده : دخو |

دانلود کتاب به صورت فایل pdf

سلام.یه چند روزی بود مطلب جدید نگذاشته بودم.تا این که یه سری به کتابخونه ام زدم تا دوباره کتاب تمثیلی زیبای قلعه ی حیوانات نوشته ی جورج اورول را بخونم.

به نظرم رسید این کتاب که تازگی ها تو ایران کمیاب شده را برای دانلود بزارم.
این کتاب سرگذشت عده ای از حیوانات مزرعه است که بر ضد انسان ها قیام می کنند ولی بعد از قیام با مشکل جدید و خطرناک تری مواجه می شوند...
این کتاب با نثر ساده ای که داره تاثیر عمیقی بر روی مخاطب به جا می زاره مخصوصاً مخاطب ایرانی که مدام ماجراهای این داستان را با وضعیت اجتماعی-سیاسی موجود پس از انقلاب اسلامی مقایسه می کنه و دچار نوعی تضاد بین چیز هایی که واقعیت داره و چیز هایی که فکر می کنه واقعی هستند به وجود میاد.
این کتاب را گذاشتم نه برای این که در شما تاثیر بزاره بلکه می خوام تاثیر این گونه تفکرات را در محیط اطراف تجربه کنید تا بتوانید با مخاطراتی که برای خودتون و اطرافیانتون پیش میاد بهتر مقابله کنید.و متوجه بشین یه کتاب چقدر در تغییر یا تعدیل واقعیت نقش داره.پس لطف کنید اگه هنوز به اصالت و راستی این نظام که به قیمت فداکاری های بسیاری برپا شده مطمئن نشدید سراغ این دست مطالب که بدون منطق عقیده ی خود را تحمیل می کنند نروید.

در آخر حتما نظراتتون را با من در میان بگذارید.سپاسگزارم!!!!!!

 

 

 



تاريخ : چهار شنبه 27 اسفند 1390برچسب:قلعه ی حیوانات,جورج اورول,انقلاب, | 18:41 | نویسنده : دخو |

سلام.
شهيد عبدالحسين برونسي در سال 1321 در روستاي گلبوي کدکن از توابع تربت حيدريه قدم به عرصه ي هستي نهاد.
او مدرسه را به دليل فضاي نامناسب تحصيل رها کرد.و در خدمت زير پرچم نيز به دليل پايبندي به اعتقاداتش بارها مورد اهانت و آزار قرار گرفت.
عبدالحسين در دوران انقلاب با سرسختي به مخالفت با نظام ضد ديني محمدضاشاه پرداخت و در اين راه شکنجه هاي بسياري را متحمل شد.اما عمده ي شهرت وي به خاطر رشادت هاي او در دوران دفاع مقدس بود.
برونسي که در بين عراقي ها به بروسلي مشهور بود سرانجام در 1363/12/23 يه فيض شهادت نايل آمد و پيکر پاکش نيز در ارديبهشت سال 1390 به ميهن اسلامي بازگشت.  
کتاب خاک هاي نرم کوشک اثر سعيد عاکف قسمت هايي از زندگي اين شهيد بزرگوار را در قالب خاطره هايي کوچک و شيرين به مخاطب عرضه مي کند که به مناسبت سالگرد شهادت او نسخه ي الکترونيک اين کتاب را براي رايانه و تلفن همراه قرار مي دهم.حتما استفاده کنيد.

فایل pdf کتاب

فایل jar کتاب

 

 



تاريخ : سه شنبه 23 اسفند 1390برچسب:برونسی,شهید,خاک های نرم کوشک,سعید عاکف, | 16:55 | نویسنده : دخو |
صفحه قبل 1 ... 4 5 6 7 8 ... 14 صفحه بعد