در پی طرح برخی اظهارنظرها در برنامه «هفت»، 21 رسانه ارزشی در نامه ای به ضرغامی ضمن انتقاد از گفتمان حاکم بر این برنامه، از اعلام آمادگی «وحید جلیلی» و «مجید شاه‌حسینی» برای نقد آن خبر دادند.

+راستی چطور به گوشتان نمی‌رسانند که در همین برنامه‌ی «هفت» و در ویژه برنامه‌ی سینمای دفاع مقدس، سوال سرتاپا غلط «چرا سینمای دفاع مقدس دیگر مخاطب ندارد؟» سر داده می‌شود و جالب آنکه وقتی «اخراجی‌ها»، «عقاب‌ها» و «کانی‌مانگا» را برایشان مثال می‌زنی، می‌گویند این پرفروش‌ها که دفاع مقدس نبودند! فیلم‌هایی بودند با مایه‌های انتقادی و قهرمان پروری! اصلاً چرا مجری برنامه‌ی «هفت» این همه در باب ناکام بودن سینمای دفاع مقدس اصرار دارد؟

+آقای ضرغامی! حقیقت آن است که جریان ارزشی منتقد به سینما در پاسخ اظهارات آقای جیرانی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این جریان برای گفتمان «آرمان شما با واقعیت جامعه متفاوت است» جواب دارد. برای سوال «سینمای ایران چرا مخاطب ندارد؟» پاسخ‌گوست. برای نظریه‌ی غلط «مشکل این سینما ممیزی است» مثال‌های نقض زیادی در آستین دارد… اما مسئله اینجاست که آیا مجالی عادلانه برای پاسخ‌گویی ما در برنامه‌ی «هفت» در حضور نماینده‌ی جریان‌های دیگر فراهم می‌شود؟

 

متن کامل را در "پایگاه مطالبه آرمانهای انقلاب از صدا و سیما" ببینید . . .



تاريخ : سه شنبه 19 ارديبهشت 1391برچسب:ضرغامی,هفت,رسانه ی ارزشی, | 15:3 | نویسنده : دخو |

زیر سوال بردن ضروریات دین مثل حکم قصاص یعنی ارتداد. این چیزی است که از حکم ارتداد نهضت ملی وقتی در اعلامیه ای قصاص را عملی غیر انسانی مینامند توسط امام خمینی  برداشت میشود.

با این وصف اگر کسی با همین مضمون فیلم بسازد بنظر شما برخورد ممیزی وزارت ارشاد و صدا و سیما با این فیلم چگونه است؟

فیلم ” انتهای خیابان هشتم” فیلمی است که  قصاص را عملی غیر انسانی معرفی میکند. روند فیلم بگونه ای است که شما را به ترحم وادارد و نهایتا برداشتی اینچنین در ذهن شما ایجاد کند. در این فیلم بیننده خود فروشی، خود سوزی و رابطه با زن دیگری هم امری عادی و حتی شایسته نشان داده شده است.

ماجرا وقتی جالب میشود که ممیزی ارشاد ابتدا بدون رد کلیات فیلم قسمتهایی از آن را سانسور میکند. سپس با چانه زنی بیشتر قسمت سانسور شده بر میگردد. و سر انجام آن قسمت سانسور شده در صدا و سیما به نمایش در می آید…

ادامه ی مطلب را بخوانید . . .

 

 



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 11 ارديبهشت 1391برچسب:صدا و سیما,ممیزی,ارشاد,انتهای خیابان هشتم, | 19:59 | نویسنده : دخو |

سلام دوستان

امروز می خوام یکی از شاهکار های خودم رو که در نتیجه ی آشنایی با فلسفه ی دادائیسم آفریدم بهتون نشون بدم.

گرچه وزن کلماتم اندک است ولی ...

پیشنهاد می کنم حتما این کار را امتحان کنید.برای این کار به یک قطعه روزنامه،یک قیچی و یک ذهن خالی از الگو های ادبی احتیاج دارید.

برای اندازه ی بزرگتر اینجا کلیک کنید.



تاريخ : پنج شنبه 7 ارديبهشت 1391برچسب:دادائیسم,ادبیات,روزنامه,پوچ گرایی, | 17:19 | نویسنده : دخو |