نسخه چاپيارسال به دوستان
استاد دانشگاه هاروارد: روند انتخابات در آمریکا غیردموکراتیک است

خبرگزاری فارس: یک استاد دانشگاه هاروارد آمریکا، روند برگزاری انتخابات در این کشور را غیردموکراتیک توصیف و از آن انتقاد کرد.

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه هاروارد: روند انتخابات در آمریکا غیردموکراتیک است

به گزارش فارس، «الکس کیسر» استاد تاریخ و سیاست گذاری اجتماعی دانشگاه هاروارد در گفت‌وگو با پرس‌تی‌وی گفت که حتی اگر هیچکدام از نامزد ریاست جمهوری امریکا موفق به کسب آراء مردمی نشوند و شرایط رقبا برابر شود، مجلس نمایندگان می‌تواند رئیس جمهوری آینده کشور را انتخاب کند.

وی افزود: این مسئله روشن می‌کند که ما در شرایط برابری نامزدها، با ساز و کاری عمیقا غیردموکراتیک روبرو هستیم.

این استاد دانشگاه تصریح کرد که فکر می‌کنم که این مسئله با اعتراضات گسترده‌ای روبرو خواهد شد.

براساس نتایج نظر سنجی مشترک واشنگتن پست و ای بی سی نیوز، 53 درصد از رای دهندگان محتمل، ترجیح می‌دهند رئیس جمهوری از طریق آراء مردمی انتخاب شود. این درحالی است که 37 درصد دیگر ترجیح می‌دهند تا هیات‌های انتخاباتی موسوم به «الکترال کالج» در این باره تصمیم گیری کنند.

منتقدان می‌گویند، از آن جایی که« الکترال کالج» بخشی از قانون اساسی است بنابر این خلاصی از آن، به سادگی امکان پذیر نخواهد بود.

باراک اوباما، رئیس جمهوری فعلی آمریکا ،بار دیگر دررقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری این کشور پیروز شد.

به گزارش شبکه‌های مهم تلویزیونی از جمله فاکس نیوز، سی ان ان و ام اس ان بی سی، اوباما توانست با کسب بیش از 270 رای الکترال، حداقل رای لازم برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، بر رقیب خود میت رامنی از حزب جمهوری‌خواه پیروز شود.

دخو:اضافه کنید به این مطلب این که سال هاست نامزد های مستقل انتخابات آمریکا بایکوت رسانه ای می شوند و اکثریت حتی نام آن ها را نمی دانند.



تاريخ : چهار شنبه 17 آبان 1391برچسب:, | 20:9 | نویسنده : دخو |
فرانسیس فوکویاما http://www.shiaupload.ir/images/48154153388218564132.jpg

 

فرانسیس فوکویاما نئو محافظه کار، پژوهشگر و تاریخ نگار ژاپنی الاصل و تبعه ی آمریکاست. وی با شخصیتی نیمه سیاسی - نیمه فلسفی دارای سابقه کار در اداره ی امنیت آمریکا و نیز تحلیلگر نظامی در شرکت (رند) از شرکتهای وابسته به پنتاگون می باشد. وی در سال 1989 با نگارش مقاله «پایان تاریخ و واپسین انسان the end of history and the last man» که در سال 1991 با تفصیل بیشتر و به همین نام، به صورت کتاب چاپ گردید، به شهرت جهانی رسید. در این دو نوشته، فوکویاما به دفاع تاریخی از ارزشهای سیاسی غربی برخاست و استدلال کرد که رویدادهای اواخر قرن بیستم نشان میدهد که اجماعی جهانی به نفع دموکراسی لیبرال به وجود آمده است.

فوکویاما در کنفرانسی که در اورشلیم برگزار شد به ترسیم اندیشه سیاسی شیعه پرداخت. او در این کنفرانس که بازشناسی هویت شیعه نام داشت می گوید: «شیعه پرنده ای است که افق پروازش خیلی بالاتر از تیرهای ماست، پرنده ای است که دوبال دارد. یک بال سبز و یک بال سرخ».

ادامه ی مطلب را ببینید........................................................................



ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 5 آبان 1391برچسب:فوکو یاما,شیعه,جنگ فرهنگی,ولایت پذیری,شهادت طلبی,فرانسیس فوکویاما,پرنده ی شیعه, | 14:23 | نویسنده : دخو |

گوینده خبر ورزشی ،اخبار ۱۹ شبکه یک:

آبی پوشان استقلالی از تبریز دست خالی برگشتند. شاگردان امیر قلعه نویی درحالی از تبریز برمیگردند که بازی را با دو گل خورده به میزبان خود واگزار کردند. با این شکست استقلال آبی پوش با ۱۹ امتیاز در رده ی پنجم جدول قرار میگیرد. قرمز پوشان تراکتور سازی اما یک رده بالا تر از استقلال رده ی در رده ی چهارم جدول رده بندی قرار دارند..

البته میتوانست اینگونه بگوید:

قرمز پوشان تراکتور سازی در خانه ی خود دست پر به بازی خاتمه دادند. شاگردان تونی اولیویرا در حالی استقلال را بدرقه کردند که با ۲ گل زده نتیجه بازی را به نفع خود تمام کرده بودند. با این پیروزی تراکتور سازی با ۲۰ امتیاز در رده چهارم جدول قرار میگیرد. آبی پوشان استقلال نیز پس از این شکست یک پله پایین تر از تراکتور سازی در رده ی پنجم جدول رده بندی قرار دارند..

اما اینگونه نیست. هیچوقت نیست…در صدا و سیمای ایران، مردم ایران همیشه در حاشیه ی مردم پایتخت قرار دارند

[عین عبارات گوینده خبر را نتونستم بخاطر بسپارم. ببخشید]

نقل از robe-farda.com



تاريخ : جمعه 5 آبان 1391برچسب:فوتبال,گزارشگر,صدا و سیما, | 14:10 | نویسنده : دخو |